Współpraca online

Synchroniczna i asynchroniczna współpraca online. Wspólne redagowanie i publikowanie dokumentów online różnych typów.

Zalecane ćwiczenia

.: Ćwiczenie 1

  1. Spróbuj wyeksportować różne typy dokumentów (przykładowe pliki załączono do tej strony) do dokumentów Google'a. Sprawdź, jakie elementy formatów zostają zachowane.
  2. Zmień coś w dokumentach online (sam lub wspólnie z innymi przez sieć).
  3. Wyeksportuj je z powrotem do plików i spróbuj otworzyć pliki. Sprawdź, jakie elementy formatów zostają zachowane.
  4. Spróbuj opublikować wybrane dokumenty i osadzić je
    • w Bloggerze,
    • w Google Sites.

.: Ćwiczenie 2

  • Znajdź swój profil Google.
  • Skonfiguruj go stosownie do swoich potrzeb.

.: Ćwiczenie 3

  • Znajdź knola o ważnej dla siebie tematyce
  • Sprawdź, czy możesz go redagować.
  • Spróbuj wnieść lub zaproponować poprawkę.
ALTERNATYWNIE:
  • Utwórzcie razem knola (np. info o szkole).

.: Ćwiczenie 4


Utwórzmy razem grupę dyskusyjną i zapiszmy się do niej.
Sprawdź komunikację za pomocą grupy (posty, wątki, privy, strony).


Po zajęciach powinnaś/powinieneś znać/umieć:

.: w Google Docs...

  • umieć utworzyć i redagować prosty dokument online,
  • umieć zaimportować/wyeksportować dokument
    (np. DOC, PDF, PPT, XLS),
  • umieć nadawać/zmieniać uprawnienia do dokumentu,
  • umieć określić publiczną dostępność dokumentu,
  • umieć włączyć powiadomienia o zmianach,
  • znać system kontroli zmian.

.: w Google Knol...

  • mieć uaktywnioną usługę Google Knol,
  • znać różne poziomy dostępu i współpracy,
  • znać system kontroli zmian,
  • znać analogie i różnice między tradycyjnym wiki i Knolem istotne dla współpracy online,
  • umieć utworzyć i (współ)redagować knola.

.: w Google Groups...

  • należeć do grupy dyskusyjnej uczestników szkolenia
  • znać podstawowe funkcje grup dyskusyjnych (także rozszerzenia - strony i załączniki),
  • umieć wysyłać i odbierać posty,
  • (fakultatywnie) umieć konfigurować zasady dostępu i powiadamiania.

Najważniejsze serwisy

  • Dokumenty, formularze, arkusze i prezentacje z możliwością pracy i współpracy online, przechowywania i zbierania danych online oraz błyskawicznej publikacji:
  • Serwis typu wizualne wiki służący do tworzenia i współtworzenia artykułów na każdy temat. Stanowi koncepcyjne unowocześnienie i rozwinięcie idei Wikipedii. Zyskuje uznanie w środowiskach naukowych:
  • Grupy dyskusyjne rozbudowane o mechanizmy forów, list mailowych, stron internetowych i załączników:

Warto znać też:
  • wyszukiwarka blogów
ċ
Lechosław Hojnacki,
23 wrz 2009, 05:18
ć
Lechosław Hojnacki,
23 wrz 2009, 05:30
ć
Lechosław Hojnacki,
23 wrz 2009, 05:18
Ċ
Lechosław Hojnacki,
23 wrz 2009, 05:17
Ċ
Lechosław Hojnacki,
23 wrz 2009, 05:17
Ĉ
Lechosław Hojnacki,
23 wrz 2009, 05:17
Comments